研究成果

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[Journal] Radial Basis Functionを用いた雲のボリュームレンダリングの編集システム
岩崎航,土橋宜典,山本強
電子情報通信学会 D, Vol.J95-D No.2 pp.297-304, 2012.2
コンピュータグラフィックスにおいて,雲は屋外シーンを構成する重要な要素の一つである.そのため,雲のレンダリングに関してこれまで多くの研究が行われてきた.しかし,雲のレンダリング結果は多くのパラメータに依存し,ユーザが所望する結果を直感的に生成することは容易ではない....
[Invited Talk] Long-term-internship for PhD students in Mathematics in Japan status and procedure in the course-curriculum, joint research activities
Masato Wakayama
IDTC Research Methodology Workshop
TBA
[Invited Talk] Remarks on geodesics for multivariate normal models
Masato Wakayama
WIAS+MATHON Joint Seminar
TBA
[Poster] Hybrid Framework for Blendshape Manipulations
Hideki Todo, Ken Anjyo
Proceeding SIGGRAPH Asia 2011 Posters, 2011.12
We propose a hybrid blendshape manipulation framework to accelerate the face posing process. The hybrid framework enables interactive edits with direct manipulation and face-constraint-relaxation, which also avoid face geometry distortion during operations. An underlying primitive in this framework is a constraint blendshape model, which operates indirectly sliders by solving a simple least square...
[Invited Talk] Transforming 2D Image to 3D Animation–From a Practitioner’s Viewpoint
Ken Anjyo
Session : Mathematical aspects of Computer Graphics, Mathematical Aspect of Image Processing and Computer Vision (MAIPCV) Winter School 2011
TBA
[Journal] 最適な初期強度分布の推定および予測制御による爆発シミュレーションの制御
佐藤周平,土橋宜典,山本強,安生健一
映像情報メディア学会誌 65(10), 1446-1451, 2011.10
DOI
映画制作において実際の爆発を利用することは危険を伴うため,爆発のシミュレーションによりコンピュータグラフィックス(CG)として製作される場合が多い。爆発を流体シミュレーションを用いて表現する手法,さらに爆発の形状をコントロールする手法などが提案されている。しかし,爆発で発...
[Invited Talk] Fluid Simulation in CG : Visual Simulation of Natural Phenomena
Yoshinori Dobashi
JGFoS 2011 (Japanese-German Frontiers of Science Symposium)
TBA
[Poster] Light-based Mapping for Non-photorealistic Rendering
Shun’ichi Yokoyama, Hideki Todo, Ken Anjyo
Forum Math-for-Industry 2011, COE Lecture Note Vol.32, 2011.10
[Best Poster Award]
We propose a light-based mapping method to construct a light-dependent parameterization which addresses discontinuity of fixed parameterizations used in the highlight shader and related shading interfaces. The flexibility of our approach also enables users to design a variety of NPR-effects interactively.
[Poster] シミュレーションデータベースを用いた炎のアニメーション生成
土橋宜典
第2回領域シンポジウム 越境する数学 ~CREST 研究報告会~
コンピュータグラフィックス(CG) において流体解析を用いたアニメーション生成に関する研究が盛んに行われている.本研究では,流体現象の中でも炎に注目する.炎を流体解析を用いて表現する研究はすでに提案されている.しかし,計算コストが高い点や所望の映像を得るためのパラメータ調...
[Poster] 表情アニメーションのための数理モデル
安生健一、藤堂英樹、J. P. Lewis
第2回領域シンポジウム 越境する数学 ~CREST 研究報告会~
デジタル映像制作の分野では、人間のリアルな表情を3次元モデルで作成する手法として、ブレンドシェープが最も一般的である.しかし、非常に多くの(たとえば100以上の)スライダーバーで数値制御しながら表情を編集するという作業をともなうために、これを効率化する手法が望まれていた....
[Invited Talk] アニメの方程式
安生健一
第7回九州大学創立百周年記念講演会
九州大学創立百周年記念講演会
+ 日時: 2011年7月9日(土) 13:00~14:00
+ 場所: 九州大学 伊都キャンパス 稲盛ホール (819-0395 福岡市西区元岡744)
+ タイトル: 第7回九州大学創立百周年記念講演会「アニメの方程式」
+ 講演者: 安生健一 (研究開発部...
[Conference] Controlling Simulated Explosions by Optimization and Prediction
Syuhei Sato, Yoshinori Dobashi, Tsuyoshi Yamamoto, Ken Anjyo
Proc. 12th International Conference on Computer-Aided Design and Computer Graphics, pp. 296-301, 2011. 9
This paper presents a method for controlling simulated explosions by prediction and optimization. Many methods have been proposed for simulating realistic explosion based on numerical fluid analysis. These methods are widely used in applications such as movies and computer games. In these applications, there is often a requirement for the explosion to conform to a specified final shape. The goal o...
[Invited Talk] Mathematical consideration on visualization of complex objects
Hiroyuki Ochiai
International Symposium on Plasma Turbulence, Imaging and Synergy
TBA
[Invited Talk] 映像コンテンツ制作における表現技術の追求
安生健一
電子情報通信学会 マルチメディア情報ハイディング・エンリッチメント研究専門委員会Enriched MultiMedia (EMM) 研究会
Enriched MultiMedia (EMM) 研究会発足のキックオフ・イベント」概要
 日時- 2011年5月30日(月) 13:00~18:00
 会場- 国立情報学研究所12F会議室(東京都千代田区2-1-2)
[Journal] RBF Interpolation and Gaussian Process Regression Through an RKHS Formulation
Ken Anjyo, J. P. Lewis
Journal of Math-for-Industry, Vol.3 JMI2011A-6 (pp.63-71), 2011.4
Radial Basis Function (RBF) interpolation is a common approach to scattered data interpolation. Gaussian Process regression is also a common approach to estimating statistical data. Both techniques play a central role, for example, in statistical or machine learning, and recently they have been increasingly applied in other fields such as computer graphics. In this survey we describe the formulati...
[Seminar] Scattered Data Interpolation for Computer Graphics
J.P. Lewis, Fred Pighin, Ken Anjyo
SIGGRAPH ASIA 2010 (the 3rd SIGGRAPH Conference and Exhibition in ASIA), 2011.12
The goal of scattered data interpolation techniques is to construct a (typically smooth) function from a set of unorganized samples. These techniques have a wide range of applications in computer graphics. For instance they can be used to model a surface from a set of sparse samples, to reconstruct a BRDF from a set of measurements, to interpolate motion capture data, or to compute the physical pr...
[Invited Talk] Visual Simulation of Natural Phenomena Based on Computational Fluid Dynamics
Yoshinori Dobashi
Forum Math-for-Industry 2010, MI Lecture Note Vol.27, 2010.10
Visual simulation of natural phenomena has become one of the most important research topics in computer graphics. Such phenomena include water, fire, smoke, clouds, and so on. Realistic simulation of these phenomena can be achieved by solving a set of partial differential equations, called Navier-Stokes equations. In this talk, I will briefly review the Navier-Stokes equations and explain how the ...
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